Ga direct naar: Hoofdinhoud

Hybrid Music Vibes 2: De Workshops

Het Hybrid Music Vibes programma bestaat uit vier bijeenkomsten, waarvan iedere bijeenkomst start met een kennissessie gevolgd door een workshop. In de kennissessie zullen vooraanstaande sprekers (o.a. Raynor de Groot en Tim van der Zalm) de deelnemende artiesten informeren over de kansen die het gebruik van nieuwe technologieën biedt, bijvoorbeeld in relatie tot ‘fan-engagement’. In de workshop worden de artiesten vervolgens uitgedaagd om dit toe te passen in hun eigen werk, waarbij zij toewerken naar een concept. Na afloop van het programma zullen de artiesten dit concept pitchen en wordt samen met de programmapartners én met het publiek een aantal artiesten geselecteerd om hun concept te realiseren. 

Workshops 7 maart: Kick-off event

Het Effenaar Hybrid Music Vibes programma is inmiddels begonnen aan zijn tweede editie. Het programma brengt een groep van twaalf getalenteerde artiesten bijeen om innovatieve ideeën, nieuwe geluiden en grensverleggende ervaringen te verkennen. Tijdens de eerste vier kennissessies en workshops informeren vooraanstaande sprekers de deelnemende artiesten over de mogelijkheden die nieuwe technologieën bieden. De eerste sessie diende als een introductie van het programma en kennismaking, zowel voor de artiesten onderling als met de studenten en projectbegeleiders die hen zullen ondersteunen tijdens het traject. 

Workshops 21 maart: Fan engagement

Tijdens deze workshop-dag inspireerden sportmarketing-expert Maarten van Seggelen, DI-RECT manager Tim van der Zalm en zangeres Charlotte Wessels de artiesten met vele voorbeelden van fan experience en -engagement. Na de workshops gingen de artiesten zelf aan de slag. Welke kansen zien zij voor zichzelf op het gebied van fan engagement? Wat kunnen ze leren van anderen? De antwoorden op deze vragen dienen als ondersteuning voor de concepten die de artiesten gaan ontwikkelen, welke zij na afloop van het programma zullen pitchen aan een jury en publiek.
 

Workshops 28 maart: Storytelling

Fontys-docent Judith Gaffert trapte de derde workshop-dag af met een presentatie over storytelling. Hierna presenteerde Thijs Verhulst, Business Development van Warner Music, vernieuwende muziekconcepten uit het gezamenlijk project van Warner Music en BUas. Na de inspirerende sessies gingen de artiesten op een digitale safari in de door BUas verzorgde proeftuin vol met immersieve experiences.

Workshop 11 april: Concept development

Tijdens de laatste workshop-dag werden de artiesten klaargestoomd om zelf hun concept uit te gaan werken. Hoe start je een concept? Welke strategieën gebruik je om dit uit te werken? Deze vragen werden beantwoord door Creatief directeur van HeyHeydeHaas Elske van der Putten. In de middag maakten de artiesten kennis met alle experts, waar zij nog de laatste informatie konden inwinnen voor hun concept.

Contact

Dommelstraat 25611 CK Eindhoven

info@effenaar.nl+31 (0)40 311 83 12