Sandra Broeren nieuw Hoofd Marketing & Communicatie

Sandra Broeren (1972) is per 1 mei onze nieuwe Hoofd Marketing & Communicatie.

De Effenaar transformeert van een traditioneel poppodium naar een multifunctionele live venue waarin een belangrijke rol is weggelegd voor het benutten van de mogelijkheden van de nieuwste technologieën die de beleving van live events radicaal gaan veranderen.

In deze functie is Sandra primair verantwoordelijk voor de marketing en communicatie ondersteuning van het programma en het merk Effenaar, verstevigen van het publieksbereik, zorgdragen voor een eenduidige corporate uitstraling, ontwikkelen van marketingcommunicatie campagnes en het uitbouwen van externe (media)contacten.

Even voorstellen
We stelden haar wat vragen, want wie vertelt het beter dan Sandra zelf.


Jouw carrière in vogelvlucht? 
Na mijn opleiding aan de Academie voor Beeldende Vorming in Antwerpen en Tilburg besloot ik dat ik wel wat commerciële ervaring kon gebruiken om mijn werk en mezelf beter te kunnen verkopen. Ik ging aan de slag als accountmanager voor de bladen van Elsevier Media Amsterdam. Na een vakantie in Thailand besloot ik een tijd te gaan reizen en ben, toen ik anderhalf jaar later terug kwam, bij IKEA aan de slag gegaan als groepsleider van de interieur stylistes en later marketing manager. Met die ervaring op zak besloot ik na een aantal jaar verder te kijken en heb mooie marketing- en positioneringstrajecten voor o.a. Kwantum, Eci, Beate Uhse en de meubelformules van de Mandemakers Groep kunnen doen. Mijn creatieve achtergrond bleef echter als een rode draad door mijn leven lopen en ik wilde graag mijn liefde voor cultuur verbinden aan mijn commerciële ervaring. In 2016 ben ik daarom bij Museum Boijmans Van Beuningen aan de slag gegaan als hoofd marketing en communicatie en het laatste jaar als zelfstandige binnen de culturele sector.


Wat wil je voor de Effenaar en Eindhoven gaan betekenen?

Naast kunst is muziek voor mij een grote bron van inspiratie. Het gaat bij mij echter wel alle kanten op. Van techno naar metal en weer terug, maar mijn grootste liefde is Prince. Dat heeft gedurende mijn leven zotte vormen aangenomen waar ik uren over kan vertellen. Of nee, beter van niet. Ik ben erg gemotiveerd om een bijdrage te mogen leveren aan hét poppodium van de toekomst en zo geschiedenis te maken binnen de (muziek)cultuur in Eindhoven, Nederland en daarbuiten. De mogelijkheden die de stad Eindhoven biedt, met name op het gebied van creatieve en technologische innovatie, maakt het voor mij een boeiende stad waar ik graag wil werken. Mijn kennis op het gebied van merkpositionering en strategische marketingcommunicatie is een mooie aanvulling op alle toekomstgerichte initiatieven waar de Effenaar mee bezig is. Ik kijk er naar uit om onze innovatieve projecten zo snel mogelijk met de wereld te delen en zo een breed en divers publiek te enthousiasmeren voor alles waar we mee bezig zijn.