Veelgestelde vragen rond de actie Bewaar je ticket, geniet later

For English version click here.

Waarom deze ticketregeling?
Met ‘Bewaar je ticket, geniet later’ hoopt de culturele- en sportbranche dat kaartkopers hun favoriete podium of evenement later bezoeken. Dit helpt de economische impact die ontstaan door de maatregelen omtrent het coronavirus in de culturele sector op te vangen. Hierdoor kan er weer volop gewerkt worden aan nieuwe evenementen in de toekomst. Niet alleen de organisatoren, artiesten en podia worden hiermee geholpen, maar juist ook alle mensen achter de schermen die de evenementen mede mogelijk maken zoals decorbouwers, technici, leveranciers, creatieven en andere werknemers en zelfstandigen in de culturele en sportsector.

Wil je meer weten over de achtergronden, kijk dan naar dit filmpje van de NOS of dit fragment van Radar
Meer informatie over ‘Bewaar je ticket, geniet later’ kun je vinden op bewaarjeticket.nl.

Hoe werkt de ticketregeling?
Als een evenement is afgelast, krijg je je geld - inclusief service en/of reserveringskosten - terug in de vorm van een voucher, een digitaal tegoed. Als het evenement is verzet, blijven de kaarten gewoon geldig. Kan je niet op de vervangende datum, kan je ook een voucher aanvragen.

Wanneer kan ik mijn voucher claimen?
Wanneer je een ticket gekocht hebt via onze ticketpartner Ticketmaster, krijg je zo snel mogelijk een mail van Ticketmaster met verdere uitleg over deze regeling. Daarna kun je via die mail je voucher claimen. 

Hoe lang is mijn voucher geldig?
Tickets voor evenementen die moeten worden verplaatst als gevolg van het coronavirus blijven geldig voor het verplaatste evenement. De vouchers blijven 24 maanden na uitgifte geldig. Als je uiteindelijk (een gedeelte van) je voucher niet gebruikt hebt en de termijn is verlopen, krijg je je geld terug.

Kan ik ook mijn geld direct terugkrijgen?
Als consument heb je het recht om je geld terug te vragen. Maar deze ticketregeling is niet voor niets opgezet: het heeft grote impact als iedereen zijn geld terug vraagt. Vandaar ook dat de overheid deze regeling steunt.

Wanneer het geld wordt teruggestort is afhankelijk van of het een geannuleerd of een verplaatst evenement betreft. 

  • Indien het evenement verplaatst is, en je kiest niet voor een voucher, dan wordt je geld uiterlijk een maand na de nieuwe datum teruggestort.
  • Indien het evenement geannuleerd is, is de termijn van terugbetaling tot drie maanden na de datum waarop het evenement zou plaatsvinden.


Kan ik een donatie doen?
Graag zelfs! Onze ticketpartner Ticketmaster heeft in deze zelfde mail een doneer-formulier toegevoegd waar je je ticket kan doneren.

Momenteel wordt er door onze ticketpartner Ticketmaster hard gewerkt aan de technische uitwerking van deze regeling, zowel voor de voucher-regeling, de donatie en de manier om je geld terug te vragen. Je ontvangt per e-mail zo snel mogelijk een bericht van Ticketmaster met meer informatie. We verzoeken je in de tussentijd vriendelijk om ons niet per telefoon, social media of mail om meer informatie te vragen.