Tickets

RETOURBELEID BIJ AFGELASTINGEN/VERPLAATSINGEN DOOR CORONACRISIS:

Concerten die in de corona-periode gepland stonden, zijn zoveel mogelijk verplaatst. Bij het verplaatsen van concerten, festivals of evenementen blijven tickets automatisch geldig voor de nieuwe datum. Hier hoeven je zelf dus niets voor te doen. 

Als een evenement definitief is afgelast, of de houder van het ticket is verhinderd op de nieuwe datum, krijgt de ticket-houder de oorspronkelijke ticketprijs, inclusief (service)kosten retour. Het is ook mogelijk om het ticketgeld te doneren. Hierover ben je persoonlijk geïnformeerd, zowel door Ticketmaster als de Effenaar. 

Tickets van verplaatste evenementen zijn 26 maanden geldig. Uitgegeven vouchers zijn 24 maanden geldig.

Voor mensen die tickets hebben gekocht via onze Box Office, geldt het volgende (bij door corona geannuleerde shows of wanneer je verhinderd bent op de nieuwe datum):

  1. Maak een duidelijke foto van het gehele ticket;
  2. Ga naar het contactformulier van Ticketmaster: https://help.ticketmaster.nl/hc/nl/requests/new?ticket_form_id=360000121273;
  3. Vul alle verplichte velden in, inclusief rekeningnummer en tenaamstelling;
  4. Voeg de foto toe als bijlage;
  5. Klik op verzenden;
  6. Wacht op reactie.


Ik wil tickets kopen

Tickets zijn eenvoudig online te koop via onze website of via Ticketmaster.nl

Daarnaast zijn er doorgaans fysieke tickets te koop aan de Effenaar kassa.
Openingstijden: tussen 13 en 16 uur. 

Ook kun je via Ticketmaster telefonisch reserveren 0900 300 1250 (60 cpm en 3,35 servicekosten. Alleen vanuit Nederland). Met een buitenlands nummer bel je: 0031 (0)88 123 24 25. Zie de website van Ticketmaster voor meer info. 


Show afgelast of verplaatst?

Voor evenementen die niet vanwege de corona-crisis, maar om een andere reden verplaatst zijn, geldt nog steeds het volgende:
Als je online kaarten hebt gekocht kun je een bericht sturen naar de online klantenservice van Ticketmaster voor restitutie van de ticketprijs.


E-tickets

Je kunt de E-tickets uitprinten en meenemen. Het ticket kan ook gescand worden vanaf een mobiele telefoon, zet hiervoor de helderheid van je beeldscherm op maximale felheid en zoom in op de barcode. Dat zorgt voor een snellere doorstroming aan de deur.  


Effenaar Gift Card 

Wil je een uniek cadeau geven, maar weet je niet van welke muziek het feestvarken houdt? Geef dan gewoon de Effenaar Gift Card: Online via ticketmaster.nl kun je betalen via een Ticketmaster giftcard. Dit is de enige cadeaubon waarmee je online een ticket kunt aanschaffen. Je kunt ze online bestellen bij Ticketmaster als een digitale Gift Card en als fysieke Gift Card. Deze Gift Cards zijn beide online te verzilveren bij Ticketmaster.


Een overzicht van de servicekosten in de voorverkoop (online bij Ticketmaster en aan de balie bij de Effenaar):

In verkoop na 1-2-2020

Tickets tot en met € 10,-                            € 1,50
Tickets vanaf € 10,01 tot en met € 15,-       € 2,00
Tickets vanaf € 15,01 tot en met € 20,-       € 2,50
Tickets vanaf € 20,01 tot en met € 30,-       € 3,50
Tickets vanaf € 30,01 tot en met € 40,-       € 4,50
Tickets vanaf € 40,01                                 € 5,00
Telefoon verkoop (via Ticketmaster):          € 5,00

In verkoop voor 1-2-2020
Tickets tot en met € 12,-                            € 1,50
Tickets vanaf € 12,- tot en met € 25,-         € 2,50
Tickets vanaf € 25,-                                    € 3,00
Telefoon verkoop (via Ticketmaster)           € 4,75 

Deze servicekosten gelden niet aan de kassa op de dag/avond van het concert zelf.

In deze servicekosten zitten o.a. kosten van de datacommunicatie, administratiekosten, kosten van de banktransactie en de iDealkosten. Helaas moeten we deze servicekosten los berekenen. Deze proberen we wel zo laag mogelijk te houden. Afhankelijk van je betaalmethode kunnen er betalingskosten van toepassing zijn. Deze kosten zijn per bestelling en afhankelijk van de gekozen betaalmethode (iDeal en verschillende credit- en debit cards gratis, 4,5% voor Klarna).
In sommige gevallen (bij zaalhuur of externe organisatoren) kunnen deze service- en betaalkosten verschillen.


Toegankelijkheid

De Effenaar heeft bij bepaalde shows in de grote zaal een rolstoelplatform. Hiervoor verkopen we een beperkt aantal (4) tickets. Deze tickets kosten niets extra's. Een eventuele begeleider dient wel een regulier ticket te kopen. Wanneer de rolstoeltickets zijn uitverkocht, ben je nog steeds welkom in de Effenaar, maar is er wellicht geen plek meer op het platform. Wees daarom snel met het kopen van een rolstoelticket. In de kleine zaal hebben we door plaatsgebrek helaas geen rolstoelplatform. Je bent natuurlijk dan ook altijd welkom! Neem contact op met de Effenaar over de toegankelijkheid van de kleine zaal. 

Ook voor andere vragen over de toegankelijkheid van de Effenaar met een beperking kun je contact opnemen. Stuur een mail naar info@effenaar.nl.

Dagelijks kopen duizenden mensen hun kaartjes via internet. Wat velen niet weten, is dat er naast officiële online verkooppunten ook veel websites zijn die op grote schaal kaarten opkopen en doorverkopen met als enige doel het maken van winst. Als bezoeker betaal je via deze sites – vaak onbewust – veel meer voor een kaartje dan de oorspronkelijke prijs. Deze kaarten geven daarnaast ook geen garantie op toegang tot het evenement.

Het doorverkopen creëert onnodig schaarste omdat er weinig kaarten overblijven die te koop zijn voor het oorspronkelijke bedrag. Het doorverkopen van tickets gebeurt zonder toestemming van de artiest en organisator en deze zogenaamde secundairy ticketing start vaak al voordat de officiële verkoop start en komt zeker niet alleen voor bij uitverkochte shows.

Dus zorg dat je weet waar je je kaartje wél moet kopen, zodat je nooit teveel betaalt én zeker weet dat je toegang hebt tot het evenement waar je naartoe wilt.

Effenaar steunt de publiekscampagne Weet Waar Je Koopt, meer info over zowel officiële als niet-officiële online verkooppunten vind je op www.weetwaarjekoopt.nl.