We Know How You Feel Tonight
Interactieve debatavond

Interactieve debatavond van VPRO Medialab over het meten en gebruiken van emotionele data
Stel je voor dat Netflix straks door middel van een
hartslagmeter in je smartwatch weet in welke bui je bent? Wil je op maat
bediend worden, passend bij je gemoedstoestand of hou je je emoties liever voor
jezelf? En wat betekent het voor onze privacy? Van wie is jouw emotie-data eigenlijk?
Deze vragen en meer staan centraal in We Know How You Feel tijdens
de Dutch Design Week van 21 t/m 29 oktober 2017. In dit project onderzoekt VPRO
Medialab hoe draagbare technologie een rol kan spelen bij het maken en
gebruiken van media.
Centraal in dit vraagstuk staat AURA. Dit, door studio Nick Verstand in samenwerking met de Effenaar, TNO en Eagle Sciencing ontwikkelde kunstwerk, bestaat uit driedimensionale lichtvlakken
die afhankelijk van het gevoel van de deelnemer en de interactie met mededeelnemers
veranderen van kleur en vorm.
We Know How you Feel Tonight debatavond
We kunnen meten hoe jij je voelt. Maar wil je je
emoties wel prijsgeven? En wat mogen bedrijven en media met die intieme data
eigenlijk doen? Tijdens deze avond duiken we in deze onderwerpen met o.a. CEO's van organisaties als TU/e en VPRO en de kritische
schrijvers van Stichting Gr1p.
Je ticket geeft ook toegang tot de DDW Music show van Chagall in de kleine zaal.
Programma
19.00 Deuren open
19.30 Opening met VPRO
Medialab, Studio Nick Verstand en TNO
19.45 Quiz
20.00 Column: Maurits de
Bruijn
20.30 Debat
21.00 Duo Disco
22.00 DDW Music met o.a. Chagall